Jag undrar jag..

Idag har jag gjort klart lite med ekonomin = kopierat de fakturor och kvitton som ska vidare till EU! Lärorikt det med..

Sedan var jag med på ett möte med 3 andra organisationer: Drivhuset, Coompanion och NyföretagarCentrum Väst.
Min upplevelse som ung tjej som VILL starta eget, och ser att rådgivare mm. oftast är äldre (ursäkta), ser att det behövs yngre kontaktpersoner i näringslivet. Bilden utåt nu (även bildligt talat) är att företagare är 45-60 år. Men så är det ju inte!

Om jag var 19 år och precis gått ur gymnasiet med ett bra UF-företag i bakfickan som jag vill driva vidare, skulle jag inte vilja kontakta en 65 årig man som inte vet vad scrap-booking eller iPod är, utan en mer jämnlik människa som förstår att ANNONSER I TIDNINGEN inte är ALL marknadsföring som FINNS!

Jag måste verkligen följa upp detta..

Jag är dock nyfiken på hur NI ser på detta. Uppfattar ni det likadant?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0