Åmål-Trollhättan-Vänersborg-Stockholm-Halmstad

Ja, så har det sett ut på min färdkarta de senaste dagarna. De senaste 3 dagarna ska jag säga.

I Stockholm har det varit bra. Många bra ideér som man önskar att man kommit på själv, eller önskat att man tagit tag i själv. Ett företag sålde en platta med snören som man kunde hänga i duschen, och man ställde foten på som stöd när man rakar benen. Jag kan själv nämna att jag ramlat i duschen för att det blivit för halt för ståfoten och man inte haft tillräckligt stöd för det benet man tar upp. Bra idé. Enkel idé.

Igår satt jag och tog tid på de som tävlade i finalen för Bästa Säljare. Efter 4 min sa jag: En minut kvar! Och efter 5 minuter sa jag: Tack så mycket! och de fick avbryta. Ingen svår uppgift, även om jag blev tagen av några stycken och höll på att glömma bort tiden.

Men det bästa var att jag hängde med i juryns stockholms/affärssnack. Som när de nämnde att USP:en glömdes bort lite i presentationen. Jag undrar dock om de tävlande visste vad USP är. Det måste betyda att jag inte är så dum efter allt. Eller att jag lärt mig något under utbildningen ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0