Strömstad och sista veckan.

Tors-fre var jag med UF till Strömstad på lärarkonferens. Fick erfarna att även lärare kan skoja till det (såklart de kan, men man har ju en bild av dem från skolans tid!)

Det kom en improvisationsteater och gjorde ja, som det låter, improvisationsteater på några vanliga frågeställningar inom UF. Som tex. hur man övertygar en lärare att ge ifrån sig några timmar till UF, eller hur man hanterar situationen där eleverna gör olika mycket i projektet. Ett mycket roligt sätt att ta upp frågor på, speciellt då de var sååå duktiga och rolig!.

Jag var med Markus ut till MÅG (Magnus Åbergsgymnasiet) här i Trollhättan idag. Det var 2:or som skulle inspireras lite inför hösten,och flera utav dem hade riktigt bra ideér. Kanske inte några revolutionerande ideér, men de kommer funka bra så länge de bakom dem tror på det och sköter sig.

Jag började skriva ut intyg förra veckan, och har säkerligen några kvar. Är ca 600 elever som ska ha intyg! Det gäller att hitta ett bra sätt att jobba med det, de som fått betyg står inte listade utefter vilka jag skrivit ut, så man får leta lite efter dem. Men det funkar! Jag har kommit på ett bra arbetssätt.. :)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0